12 POLITICA DE RETUR (parte integranta a Termenilor si Conditiilor)
12.1 Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, "Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14, in termen de 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator."
12.2 Confom Legii 449 /2003, art 2 Lit a): Consumatorul este definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite în asociatii, care, in cadrul contractelor care intra sub incidenta prezentei legi, actioneaza in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale; Profesionistul este definit ca "orice persoana fizica sau juridica, publica sau privata, care actioneaza in cadrul activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale in legatura cu contractele care intra sub incidenta prezentei ordonante de urgenta, precum si orice persoana care actioneaza in acelasi scop, in numele sau pe seama acesteia".
12.3 Astfel, in conformitate cu prevederile OUG nr 34/2014 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta, care se defineste ca "orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul", CONSUMATORUL ARE DREPTUL SA RENUNTE LA CUMPARARE, FARA PENALITATI SI FARA INVOCAREA UNUI MOTIV, SI FARA A SUPORTA ALTE COSTURI DECAT CELE DE LIVRARE, IN TERMEN DE 14 ZILE LUCRATOARE de la primirea produsului/produselor comandat(e) EXCLUSIV prin site-ul www.pilotshop.ro si livrate la distanta prin servicii de curierat.
12.4 TOATE PRODUSELE COMANDATE PRIN SITE-UL PILOTSHOP.RO CU OPTIUNEA DE RIDICARE DIN SHOWROOM-UL PILOTSHOP, SAU PRODUSELE COMANDATE / CUMPARATE LA SHOWROOM-UL PILOTSHOP, ISI PIERD DREPTUL DE RETUR CONFORM OUG nr 34/2014 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta. ASTFEL, CONSUMATORUL POATE INSPECTA/VIZUALIZA/TESTA/PROBA PRODUSELE LA MOMENTUL RIDICARII.
12.5 Renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
12.6 PERIOADA DE RETURNARE expira, Potrivit OUG nr 34/2014, in termen de 14 zile de la ziua în care Cumparatorul a intrat in posesia bunului / produsului. Dupa expirarea acestei perioade, Returul unui produs se poate face doar sub termenii si clauzele POLITICII DE GARANTIE.
12.7 RETRAGEREA DIN CONTRACT SAU RENUNTAREA LA CUMPARARE APLICABILA PERSOANELOR FIZICE (CARE AU CALITATEA DE CONSUMATOR).
a) Prin Procedura de retur de pe site:
- Clientul completeaza Formularul de returnare din contul de utilizator (CONTUL MEU -> ISTORIC COMENZI -> SOLICITARE DE RETURNARE).
- Vanzatorul primeste Solicitarea de returnare si, daca solicitarea este eligibila, va confirma Solicitarea de Returnare
- La sectiunea Retur de marfa Clientul are posibilitatea sa urmareasca stadiul cererii de returnare.
- Dupa primirea Confirmarii Solicitarii de Returnare, Clientul ambaleaza corespunzator si expediaza, pe costul propriu, fara ramburs si fara optiunea de swap, produsul/produsele aprobate pentru returnare.
- Se trimite produsul la adresa indicata in Formularul de Returnare. In cazul in care are posibilitatea imprimarii, este recomandat Clientului sa trimita o copie a facturii fiscale de cumparare a produsului si a Formularului de Returnare.
- Dupa primirea coletului de catre Vanzator, produsele vor fi inspectate si, daca indeplinesc conditiile de returnare, vanzatorul va returna banii platiti Clientului, în cel mult 14 de zile de la data la care Clientul a informat Vanzatorul cu privire la decizia de retragere din contract, dar nu înainte de data recepționării bunurilor.
b) Prin formularea oricarei alte declaratii neechivoce in care va exprimati decizia de retragere din contract, transmisa pe un suport durabil, spre exemplu pe e-mail, la adresa office@pilotshop.ro. Dupa verificarea eligibilitatii cererii dvs. de catre personalul PilotShop.ro si confirmarea solicitarii de retur, puteti returna produsul fie urmand pasii de mai sus, fie puteti returna produsul personal in showroom-ul PilotShop.ro.
12.8 RETRAGEREA DIN CONTRACT SAU RENUNTAREA LA CUMPARARE APLICABILA PERSOANELOR JURIDICE (CARE NU AU CALITATEA DE CONSUMATOR).
a). In cazul persoanelor juridice, care se definesc ca orice operator economic inregistrat la autoritatile fiscale din tara de rezidenta in baza unui CUI/CIF/VAT number, cu exceptia organizatilor non-profit sau a asociatilor alcatuite din persoane fizice care nu au ca scop profitul, acestea nu au calitate de consumator si Vanzatorul isi rezerva dreptul de a accepta returul produselor si constituirea contravalorii acestora ca avans marfa pentru comenzi viitoare, de a returna plata, sau de a refuza solicitarea de retur.
b). Acceptarea Retragerii din contract sau renuntarii la cumparare aplicabila persoanelor juridice, este exclusiv optiunea Vanzatorului si poate face obiectul unor relatii contractuale sau intelegeri comerciale separate de prezentul document pe care Vanzatorul le poate avea cu Persoanele Juridice. Astfel, Vanzatorul nu poate fi obligat sub termenii si conditiile prezentului document sau sub prevederile OUG nr 34/2014 privind protectia consumatorilor la incheierea si executarea contractelor la distanta sa accepte Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare a persoanelor juridice.
c). In cazul in care Vanzatorul accepta Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor juridice, Conditiile de returnare aplicabile vor aceleasi ca in cazul Retragerii din contract sau renuntarea la cumparare aplicabila persoanelor fizice.
d). Retragerea din contract sau renuntarea la cumparare NU se accepta persoanelor juridice pentru produse/servicii care:
- au fost produse sau aduse pe comanda speciala pentru Cumparator
- au fost configurate sau personalizate special pentru Cumparator
13. CONDITII DE RETURNARE
13.1 Returnarea produselor se poate face prin orice firma de curierat preferata de client, pe cheltuiala proprie a Clientului (fara optiunile de ramburs si swap), respectand pasii mai sus mentionati.
13.2 Cheltuielile de returnare si costurile serviciilor asociate deja executate la momentul livrarii si platii comenzii, respectiv costurile de livrare, ramburs, comisioanele bancare si cele pentru plata online vor fi suportate de client, iar Vanzatorul este obligat sa ramburseze strict contravaloarea produsului in cel mult 14 de zile de la data la care Vanzatorul este informat cu privire la decizia Clientului de retragere din contract, dar nu inainte de data receptionarii bunurilor. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
- pentru Comenzile achitate cu card bancar -> pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, banca emitenta urmand a debloca suma blocata in contul clientului in termen de 1-30 de zile, in functie de politica acesteia
- pentru Comenzile achitate cu Op/Transfer/ -> prin virament bancar
13.3 Coletele nu se pot expedia prin Posta Romana.
13.4 Se recomanda returnarea produselor cu optiunea verificare colet.
13.5 Sunt exceptate de la dreptul de retragere contractele la distanta incheiate conform art 16 din O.U.G 34.
13.6 Se recomanda ca produsele returnate sa fie insotite de o copie a facturii fiscale si a Formularului de Returnare completat.
13.7 Produsele returnate trebuie sa fie insotite de certificatul de garantie in original, daca acesta este emis de producator/distribuitor, cu exceptia certificatelor de garantie emise in format electronic.
13.8 La produsele certificate de aviatie, se returneaza obligatoirul si Certificatul de conformitate sau de navigabilitate precum EASA Form-1 Athorised Released Certificate sau FAA-8130- Airworthiness Approval Tag.
13.9 In functie de optiunea Cumparatorului, creditul provenit din stornarea produselor returnate se poate folosi pentru achitarea altui produs sau se poate returna in termen de 14 de zile de la data la care Vanzatorul este informat cu privire la decizia Clientului de retragere din contract, dar nu inainte de data receptionarii bunurilor.
13.10 Avand in vedere prevederile legii 249/2015 actualizata, pentru indeplinirea obiectivelor de la art. 14, produsele se returneaza doar in ambalajul original, nedeteriorat, si cu etichetele de identificare.
13.11 Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat; sa fie in stare noua, fara uzura, zgarieturi, ciobituri, lovituri, sau vicii cauzate de un soc extern.
13.12 Produsul trebuie sa fie returnat impreuna cu toate accesoriile primite, CD de instalare, manuale, etc.
13.13 In cazul in care Clientul/Cumparatorul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie sa returneze si eventualele cadouri sau articole promotionale sau bonus care au insotit produsul respctiv, in caz contrar fiind obligat sa plateasca Vanzatorului contravaloarea acestora.
13.14 Daca Bunul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou (ambalaj deschis, accesorii lipsa, Bunul este deteriorat), ne rezervam dreptul de a refuza returul sau a solicita o taxa pentru readucerea Bunului in stadul initial, dupa caz, sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea Cumparatorului, vom reexpedia Bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de catre Cumparator.
13.15 PilotShop.ro nu poate fi obligat de catre Client sa accepte produse definite ca NERETURNABILE.
14. PRODUSE CARE SE DEFINESC CA NERETURNABILE:
14.1 Carti, harti, documentatie de zbor
14.2 Produse electronice configurate, in sensul crearii unui profil personalizat al utilizatorului sau inregistrarea produsului pe site-ul producatorului pentru garantie sau inregistrarea acestuia la autoritati (de ex. Autoritatea Aeronautica Civila, ANCOM etc)
14.3 Masti de protectie; masti de exigen
14.4 Din motive de igiena nu se accepta retur produse de tip Casti Earbuds care au fost desigilate daca acestea nu au posibilitatea inlocuirii elementelor care intra in ureche (ear buds, ear tips) - in acest caz, Vanzatorul poate sa ramburseze Clientului contravaloarea produsului scazand din aceasta contravaloarea elementelor inlocuite pentru a aduce produsul la starea initiala.
14.5 Consumabile (filtre, acumulatori, accesorii birotica si papetarie)
14.6 Jucariile produsele pentru copii se pot returna doar sigilate
14.7 Produse de tip la cerere sau pe comanda speciala, indiferent de categorie, pe care Vanzatorul nu le comercializeaza in mod obisnuit si sunt aduse in stoc in urma unei comenzi ferme din partea Cumparatorului sau a efectuarii unei plati in avans, sau produsele personalizate / confectionate / configurate dupa specificatiile prezentate de consumator nu pot fi returnate.
14.8 Inregistrari audio, video, sau programe informatice sigilate, pe suport tip CD, DVD, daca sunt desigilate;
14.9 Produse ale caror licente software au fost folosite sau cele care au configurate conturi personalizate ale utilizatorilor ce impiedica aducerea dispozitivului la starea initiala din punct de vedere software.
14.10 Furnizarea de continut digital care nu este livrat pe un suport material. Produse de tip E-book.
14.11 Produsele din categoria "Imbracaminte" pot fi returnate doar daca nu au fost purtate si au eticheta si/sau alte elemente de identificare atasate.
14.12 Produsele de acelasi fel, in cantitati multiple, in cazul returnarii intregii cantitati, se va accepta ca doar unul dintre produse sa poata fi desigilat, restul de produse se pot accepta retur doar daca sunt sigilate.
14.13 Produse susceptibile de a se deteriora sau a expira rapid
14.14 Produse consumabile desigilate aferente oricarei categorii de produse din oferta
14.15 produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente
15. DIMINUAREA VALORII BUNURILOR RETURNATE (Conform O.U.G. Nr. 34/2014 Art. 14, Alin. 3)
15.1 Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta, consumatorul nu are posibilitatea de a vedea/proba/testa bunurile inainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, consumatorului i se permite sa testeze si sa verifice bunurile pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor. Astfel, Consumatorul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii acestora, conform art. 14, alin. 3 din OUG 34/2014.
15.2 Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie sa le manuiasca si sa le inspecteze in același mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il si poarte. Produsele electronice se probeaza numai prin pornirea si oprirea acestora, NU prin folosirea acestora in scopul in care au fost produse. Prin urmare, in timpul perioadei legale de retragere, Consumatorul trebuie sa manuiasca si sa inspecteze bunurile cu grija necesara.
15.3 Manipularile acceptate pentru determinarea naturii, calitatii si functionarii bunurilor sunt:
- dezambalarea fara distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producatorul indica modul de manipulare) fara deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuala, tactila si olfactiva (atunci cand nu se incalca prevederile de mai jos) a produselor;
- in cazul produselor care nu necesita montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilitati decat energia electrica se permite alimentarea numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora;
- in cazul produselor care necesita montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, acumulatori) sau racordarea la alte utilitati decat energia electrica (de ex.: apa, oxigen, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrica si pornirea/oprirea acestora si nu se permite montarea accesoriilor consumabile.
15.4 Daca un consumator iși exercita dreptul de retragere dupa ce a utilizat bunurile intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a bunurilor, acesta raspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
15.5 Actiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor electronice in orice alt mod decat testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
- configurarea, in sensul crearii unui profil personalizat al utilizatorului sau inregistrarea produsului pe site-ul producatorului pentru garantie sau inregistrarea acestuia la autoritati (de ex. Autoritatea Aeronautica Civila, ANCOM etc)
- ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integranta din produs);
- zgarierea, murdarirea, patarea, impregnarea produselor cu substante externe;
- desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartuse de cerneala, toner etc.)
- desigilarea sau instalarea licentelor software;
- desigilarea produselor cosmetice, de ingrijire personala, de mentenanta, de curatenie, produselor pentru copii si nou-nascuti sau de lenjerie intima.
15.6 Accesoriile (manuale de utilizare, CD-uri, cabluri etc.) aflate in cutia produsului precum si ambalajul original al acestuia fac parte integranta din produs. Ca urmare, atunci cand returnati un produs aveti obligatia de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat in cutie din carton (fara etichete lipite pe acesta, fara taieturi, rupturi etc.) si împreuna cu toate accesoriile acestuia.
15.7 In cazul in care bunul returnat prezinta ambalaj original deteriorat (carton sifonat si/sau rupt si/sau taiat si/sau gaurit si/sau ud si/sau cu urme de etichete, banda adeziva, pix, marker etc.) sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.), sau prezinta urme de uzura, zgarieturi, indoituri, lovituri, fisuri, socuri electrice, accesorii lipsa, certificate de garantie lipsa, Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii bunurilor si Vanzatorul isi rezerva dreptul de a refuza returul sau de a accepta returul numai dupa aducerea bunului la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca produs Resigilat / Reconditionat / Refurbished. Valorea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit.
15.8 Diminuarea valorii unui produs returnat se aplica intre 10%-90% din valoarea initiala a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicata catre client la receptionarea produselor modificate.
16. DATE DE RETURNARE
16.1 Returnarea se va face conform datelor de mai jos:
Regional Air Suport S.R.L. -
In atentia PilotShop.ro - departament Retur
Adresa: Soseaua Bucuresti-Ploiesti Nr. 24-28, Sector 1, Bucuresti - Cod Postal 013694
Telefon: 0770951700,
E-mail: office@pilotshop.ro
Program de lucru: Luni - Vineri 09:00 - 17:00
16.2 Returnarea se poate face personal, direct la sediul nostru (adresa de mai sus) sau prin curierat (firma la alegerea Consumatorului) conform conditiilor de mai sus.
16.3 Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
16.4 Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc.). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
16.5 Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia intre 3-5 zile de la receptia produsului dar nu va depasi termenul legal de rambursare a contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.