GARANTIA PRODUSELOR

CONDITII GENERALE

Termenii si conditiile de garantie practicate de PilotShop.ro sunt in conformitate cu prevederile legale: ordonanta Guvernului nr. 21 / 1992 privind protectia consumatorilor, legea nr. 449 / 2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora. Perioada de garantie este mentionata in certificatul emis de producator / importator / distribuitor si incepe sa curga de la data inscrisa in factura de achizitie; de asemenea aceasta perioada este confirmata si de certificatul de garantie aferent facturii fiscale emis de PilotShop.ro.

Toate produsele comercializate de magazinul PilotShop.ro provin direct de la producatori sau din surse autorizate de producatori si beneficiaza de garantie nationala si internationala.
La produsele certificate de aviatie, impreuna cu certificatul de garantie se inmaneaza si Certificatul de conformitate sau de navigabilitate precum EASA Form-1 Athorised Released Certificate sau FAA-8130- Airworthiness Approval Tag.

In cazul certificatelor de garantie emise de producator / importator, produsele beneficiaza de garantie in retelele de service ale acestora, in centrele mentionate explicit in certificate; produsul reclamat defect poate fi prezentat direct la cel mai apropiat centru de service prevazut in certificat. Aceasta unitate de service va prelua intreaga responsabilitate a rezolvarii garantiei;
Conditiile de acordare a garantiilor, in acest caz, pot varia in functie de producator si sunt stabilite in politicile comerciale ale acestora, la nivel national sau international.

PilotShop.ro raspunde privind garantia legala de conformitate, in calitate de vanzator conform prevederilor legale. In cazul in care durata medie de utilizare a unui produs este mai mica de 2 ani, garantia de conformitate se reduce la acea perioada. In cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de Consumator) perioada de garantie este de 12 luni pentru produsele de folosinta indelungata si intre 0-12 luni pentru restul.

Produsele de folosinta indelungata (acele produse complexe, construite din piese si subansambluri, proiectat si construit pentru a putea fi utilizat pe durata medie de utilizare si asupra caruia se pot efectua reparatii sau activitati de intretinere) defectate in termenul de garantie legala de conformitate, atunci cand nu pot fi reparate sau atunci cand durata cumulata de nefunctionare din cauza deficientelor aparute in termenul de garantie legala de conformitate depaseste 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, vor fi inlocuite de vanzator sau acesta va restitui contravaloarea produsului respectiv. Drepturile conferite in baza garantiei comerciale sunt in conformitate cu prevederile legale. Aceste drepturi legale nu sunt afectate prin garantia comerciala oferita.

Durata termenului de garantie se prelungeste cu timpul scurs de la data la care s-a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate sau s-a predat produsul persoanei desemnate de catre acesta pana la data aducerii produsului in stare normala de utilizare, respectiv data notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre consumator.

Operatiunile efectuate de service in perioada de garantie vor fi mentionate pe documente separate; aceste documente devin parte integranta a certificatului de garantie.

Termenul maxim de solutionare este de 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a predat produsul vanzatorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare. Dupa aducerea produsului la conformitate, acesta poate fi ridicat direct de la Service sau Showroom sau puteti solicita expedierea acestuia prin curier.

Reparatiile in perioada post garantie pot dura intre 10 - 90 zile. Clientul trebuie sa isi dea acordul in scris, fara echivoc, in termen de 48h de la comunicarea costului de reparatie.

Aducerea la conformitate se poate efectua prin:

- depanarea / reparatia produsului;
- inlocuirea partiala sau integrala a produsului;
- inlocuirea cu produse cu perfomante cel putin similare / egale cu ale produsului ce nu poate fi reparat sau inlocuit cu acelasi model;
- returnarea contravalorii produsului in situatia in care reparatia sau inlocuirea nu sunt posibile;

Responsabilitatile clientului

Conditiile de garantie nu se aplica pentru problemele sau daunele cauzate de client sau in circumstante cum ar fi, dar fara a se limita la urmatoarele:

- s-a intervenit asupra produsului, a fost reparat si / sau modificat de personal neautorizat;
- numarul de serie al produsului (S/N - "serial number", IMEI, etc.), componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate;
- sigiliile pentru garantie au fost rupte sau schimbate;
- produsul prezinta defecte fizice: lovituri, crapaturi, ciobiri, rugina sau prezinta urme utilizare in conditii neadecvate: tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, manipulare incorecta, setari si instalari incorecte, virusari, rescrieri de soft, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor, etc;
- incapacitatea de utilizare din cauza parolelor / masurilor de securitate uitate sau pierdute.

I. GARANTIA COMERCIALA

In conformitate cu prevederile art.2 pct.a din Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, completata prin Ordonanta nr. 9/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora precum si a art.2 pct.2 din Ordonanta 21/1992 privind protectia consumatorului, prezentele specificatii si conditii aferente garantiilor se aplica numai consumatorilor persoane fizice sau grupuri de persoane fizice care cumpara, dobandesc, utilizeaza sau consuma produse in afara activitatii lor profesionale sau comerciale.

In cazul produselor vandute si livrate de S.C. REGIONAL AIR SUPORT S.R.L. prin magazinul specializat in comercializarea produselor aviatice PilotShop.ro, garantia comerciala este oferita prin certificatele de garantie care fie sunt emise direct de producator, fie de distribuitorul oficial, fie sunt emise de catre PilotShop.ro.

Garantia comerciala este orice angajament asumat de vanzator, producator sau distribuitor fata de Consumator, fara solicitarea unor costuri suplimentare, de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat, in cazul in care acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta, in conformitate cu prevederile Legii 449/2003, completata prin Ordonanţa nr. 9/2016.

Garantia Comerciala se adreseaza Consumatorilor si poate fi diferita pentru diverse loturi de produse in functie de existenta sau nu a unor promotii.

Acordarea garantiei comerciale nu exclude garantia legala de conformitate.
Acest tip de garantie cu caracter facultativ, este obligatorie pentru "produsele de folosinta indelungata", astfel cum sunt definite de OG 21/1992, privind protectia consumatorilor, modificata - produsul relativ complex, constituit din piese si subansambluri, proiectat si construit pentru a putea fi utilizat pe durata medie de utilizare si asupra caruia se pot efectua reparatii sau activitati de intretinere. Conform art. 20 din OG 21/1992, astfel de produse trebuie sa fie insotite de certificatul de garantie.

Pentru produsele care nu sunt definite ca "produse de folosinta indelungata" (de exemplu: articole de imbracaminte, accesorii, genti, altele decat cele din piele naturala), garantia comerciala oferita este de 30 zile de la data achizitiei produsului. In conditii normale de utilizare aceste produse sunt garantate pentru orice defect de fabricatie pe o perioada egala cu durata medie de utilizare de 30 de zile de la data achizitionarii.

Toate caracteristicile acestei garantii (situatii de aplicare, termene, obligatii asumate) - se stabilesc de cel care o acorda (producator, distribuitor si/sau vanzator), iar garantia devine obligatorie ca si contract intre parti.

A. Conditiile de acordare a garantiei comerciale

Garantia comerciala se acorda numai cu prezentarea urmatoarelor:
• Clientul trebuie sa prezinte certificatul de garantie completat corect, cu data achizitiei, stampilat si semnat impreuna cu factura sau bonul fiscal (in original sau in copie).
• Descrierea detaliata a defectului produsului.
• Datele de contact: nume, prenume, telefon, adresa de email, pentru a putea fi informat despre stadiul reparatiei.

Garantia comerciala decurge din momentul achizitionarii produsului.
Perioada de garantie comerciala este specificata in Certificatul de Garantie anexat actului fiscal.

Produsul beneficiaza de Garantie daca:

1. S-au respectat strict masurile evidentiate in Manualul de Utilizare sau in Instructiunile de Utilizare (montaj, mediu de utilizare, mod de utilizare, timpul de utilizare, manipulare, modul de intretine si curatare)
2. Produsul a fost pastrat in conditii bune, fara defecte mecanice provocate (lovit, zgariat, spart, fisurat, etc).
3. Etichetele de identificare ale produsului (de ex. Part Number P/N, Serial Numer S/N etc), insemnele si sigiliile producatorului prezinta stersaturi, modificari, dezlipiri sau alte urme de interventie.

Consumabilele si accesoriile nu fac obiectul garantiei (in conformitate cu Certificatul de Garantie), acestea fiind achizitionate contra cost de la vanzator sau direct de la centrul de service autorizat al  producatorului (conform Certificatului de Garantie).

B. Excluderi - Pierderea Garantiei

B.1 Pierderea Garantie in cazul "produselor de folosinta indelungata":

Produsul nu beneficiaza de garantia comerciala daca nu este prezentat documentul fiscal de achizitie (bon fiscal/factura fiscala - in original sau copie) si Certificatul de Garantie - in original.

Pierderea garantiei comerciale mai poate fi determinata de:
- utilizarea in alte scopuri decat cele specificate de producator;
- exploatare necorespunzatoare;
- montare/demontare neautorizata;
- depozitare, manipulare, amplasare in locuri necorespunzatoare (umezeala, condens, praf, foc, radiatii solare, etc.);
- folosirea in procesul de curatare a unor temperaturi mai mari decat cele specificate pe eticheta sau a unor substante corozive sau nepermise;
- depasirea timpului de utilizare sau greutatea specificata;
- defecte mecanice (deformare, zgariere, perforari, rupere,etc.);
- deteriorare externa termica (ardere, topire,etc.);
- instalarea incorecta a bateriilor sau a acumulatorilor;
- patrunderea de lichide sau a ualtor corpuri straine in interiorul produsului;
- efectuarea de interventii neautorizate asupra aparatului, indiferent de natura lor.
- orice modificare adusa produsului pentru imbunatatirea sa, fara aprobarea scrisa a producatorului sau vanzatorului

B.2 Pierderea Garantie in cazul produselor care nu sunt definite ca "produse de folosinta indelungata":

- uzura morala si uzura fizica normala a produsului
- uzura materialelor din cauciuc si elastic si deteriorarea mecanica a capselor si fermoarelor
- decolorarea produsului sau a partilor componente ale acestuia in urma expunerii la factori de mediu (soare, alte surse puternice de caldura, umiditate excesiva, ploaie, zapada)
- deteriorari suferite de produs in urma unor evenimente extraordinare: accidente, incendii, cutremure, inundatii, etc.
- defecte produse de transport, manipulare şi depozitare a produsului in conditii improprii (temperatura si umiditate excesive, etc.) precum si in caz de interventie asupra sa a actiunii animalelor de companie, rozatoare, daunatori;
- defecte cauzate de utilizarea neadecvata sau incorecta a produsului, inclusiv in caz de socuri mecanice voluntare sau involutare (frecare, lovire, agatare, rupere, sfasiere, etc.)
- interventia efectuata asupra produsului de persoane neautorizate inclusiv vopsirea produsului
- intretinere defectuoasa (curatarea folosind metode sau produse neadecvate)
- incompatibilitati de marime si latime (pentru aceasta situatie este posibila schimbarea produsului nefolosit cu respectarea conditiilor aferente Schimbului/Returului de produse)

C. Inlocuirea produsului

Conform noilor reglementari legislative, numarul de interventii, in perioada de garantie, efectuate asupra produsului nu mai constituie motiv de inlocuire.

Va rugam sa retineti ca fiecare producator al produselor comercializate de S.C. REGIONAL AIR SUPORT S.R.L. prin PilotShop.ro, poate avea propriile reguli de reparatie, intretinere sau inlocuire a produselor, reguli pe care vanzatorul este obligat sa le respecte si fac obiectul politicii proprii de autorizare de returnare a marfurilor (RMA), acestea fiind o parte a procesului de returnare a unui produs pentru a primi o rambursare, inlocuire sau reparatie in perioada de garantie a produsului. 

Modalitatea de indeplinire a garantiei de catre PilotShop.ro va fi specificata in mod expres pe certificatul de garantie.

Anumite categorii de produse pot necesita emiterea unui document oficial de inlocuire, din partea unui centru autorizat de service, al producatorului sau importatorului. Acest document este emis in urma unei expertize tehnice.

Timpul de inlocuire va fi stabilit de comun acord intre vanzator si consumator, fara sa depaseasca 15 zile calendaristice de la primirea produsulului defect de catre Vanzator. Inlocuirea produsului defect sau care prezinta lipsa de conformitate, se va face cu un produs identic, echivalent sau cu alt produs ce prezinta cel putin aceleasi caracteristici tehnice ca produsul cumparat, la alegerea clientului (acesta achitand diferenta de pret daca se impune). In cazul in care produsul defect nu poate fi inlocuit, se va achita contravaloarea produsului in termen de maxim 15 zile lucratoare.

Pentru  inlocuirea produsului defect, sunt  necesare  urmatoarele:
- Produsul defect, completat cu accesoriile originale avute la achizitie si cu toate documentele care l-au insotit;
- Bonul fiscal sau factura fiscala de achizitie - in original sau copie;
- Certificatul de Garantie in original.

D. Conditii de ambalare a produselor returnate in cadrul asigurarii procesului de reparatie/inlocuire in garantie

Produsele de pot aduce personal in shpwroom-ul PilotShop sau pot fi expediate prin curierat, pe costul Consumatorului, cu respectarea urmatoarelor conditii:
• Produsele se expediaza ambalate astfel incat sa fie protejate impotriva deteriorarilor mecanice din timpul transportului, care pot afecta starea produsului. Se recomanda ambalarea in folie protectoare, cutie de carton si alte materiale care sa protejeze produsul cat mai bine.
• Pe colet trebuie mentionat: Numarul cererii RMA - daca este cazul, in atentia Departamentului Service.
• In colet trebuie pus certificatul de garantie, cu datele de identificare corecte ale produsului, insotit de o copie a actului fiscal.

E. Conditii de garantie imbracaminte, genti, rucsacuri, si accesorii

Condiții generale de acordare a garanției:
Societatea noastră, în calitate de vânzător, asigură calitatea produselor achiziționate. Perioada de garantie comerciala a produselor de imbracaminte, genti, rucsacuri si accesorii comercializate de societatea noastra este de 30 de zile de la data achizitiei produsului și acoperă deficiențele de fabricație neimputabile dumneavoastră, în calitate de consummator, in condiții normale de utilizare.

Prezentul certificat de garantie comerciala este intocmit si eliberat in conformitate cu prevederile Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, republicata si modificata prin OG nr. 9/2016 și ale OG nr. 21/1992, privind protectia consumatorilor, republicata și modificata.

Drepturile prevazute prin lege consumatorilor (inclusiv garantia legala de conformitate prevazuta de art. 2 alin. e¹  coroborat cu art. 16 si 16² din Legea  nr. 449/2003) nu sunt afectate de garantia comerciala oferita. Prin prezenta, consumatorii sunt informati in mod nemijlocit ca durata medie de utilizare a produsului este de 30 de zile de la achizitie, caz in care garantia legala de conformitate acordata consumatorilor (astfel cum este aceasta notiune definita de art.2 pct. 2 din OG nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor este limitata la aceasta perioada, in conformitate cu dispozitiile art. 16² din Legea nr. 449/2003).

In cazul cumparatorilor persoane juridice este aplicabila doar garantia comerciala de 30 de zile de la achizitie.

Pentru acordarea garanției comerciale si respectiv a garantiei legale de conformitate este necesară respectarea stricta a instrucțiunilor precizate mai jos. Trebuie să luaţi în considerare faptul că, odată cu timpul şi cu purtarea, toate produsele vor da semne de uzură, iar aceasta nu reprezintă un defect care implica acordarea garantiei comerciale sau legale de conformitate. Garanţia se aplică doar în cazul în care cumparatorul face dovada achiziţiei produsului de la societatea noastra, sens in care este obligatorie prezentarea:

•    bonului fiscal sau a facturii fiscale aferente produsului, precum si
•    toate accesoriile produsului.

Lipsa unuia dintre elementele de mai sus, poate duce la refuzul acordarii garantiei pana la prezentarea documentelor de mai sus.
In cazul solicitarii nejustificate de acordare a garantiei ne rezervam dreptul de a cere beneficiarului contravaloarea transportului achitat de subscrisa pentru returul produsului reclamat ca fiind defect si a manoperei de investigare a produsului reclamat a fi afectat de vicii ascunse. Toate produsele reclamate ca fiind afectate de vicii ascunse vor fi supuse expertizei de specialitate.

Garantia este valabila numai pe teritoriul Romaniei.

Perioada de garantie se prelungeste cu termenul scurs de la data reclamatiei pana la data aducerii la conformitate a produsului (inclusiv perioada necesara efectuarii expertizei), mentionandu-se acest fapt in certificatul de garantie. In cazul inlocuirii produsului se va emite un nou certificat de garantie.

Modalităţi de asigurare a garanţiei:
In situatia constatarii unui defect al produsului achizitionat din magazinul nostru in timpul perioadei de garantie, va rugam sa ne contactati pentru instructiuni la nr. de telefon 0770951700 sau la adresa de mail office@pilotshop.ro.

Garanţia va fi asigurată în cel mult 15 zile calendaristice de la data sesizării prin:
•    repararea produsului
•    inlocuirea produsului - dacă acesta nu poate fi reparat
•    returnarea contravalorii produsului, daca nici repararea, nici inlocuirea nu sunt posibile.

Conform dispozitiilor Legii nr. 449/2003, la achizitionarea produsului, vanzatorul are obligatia de a explica modul de utilizare si intretinere a produsului furnizat. Clientul are obligatia sa verifice integritatea produsului, aspectul exterior si prezenta in ambalaj a accesoriilor produsului inainte de finalizarea vanzarii. Orice reclamatie ulterioara referitoare la lipsa de conformitate din punct de vedere estetic sau de integritate exterioara si care ar fi putut fi sesizata la cumparare nu va fi luata in considerare. Pentru a fi recunoscuta si validata orice lipsa de conformitate a produsului trebuie reclamata in cadrul perioadei de garantie.

Compoziţia şi pictogramele cu instrucţiuni de curăţare şi întreţinere pentru produsul dumneavoastră se găsesc pe eticheta din interior. Acestea sunt instrucţiuni specifice pentru produsul dumneavoastră şi este obligatoriu să le consultaţi.

Instrucţiuni generale de utilizare şi întreţinere pentru îmbrăcăminte:
Îmbrăcămintea trebuie spălată sau curăţată conform instrucţiunilor de pe eticheta din interior. Nu folosiţi produse de curăţare industrială. Vă rugăm respectaţi recomandările de pe etichetă referitoare la temperatură. Nu uscaţi produsul prin aşezarea acestuia direct pe surse de căldură (radiatoare electrice, sobe etc.). Feriţi produsul de obiecte care ar putea provoca rupturi, scămoşare, arsuri, perforaţii sau orice alte acţiuni fizice ce îi pot cauza daune. Societatea noastra nu isi asumă răspunderea pentru daune provocate de terţi precum societăţi care oferă servicii de curăţare profesională. 

Instrucţiuni generale de utilizare şi întreţinere pentru genţi, rucsacuri şi poşete:
Gentile, rucsacurile si poşetele vândute de compania noastră sunt fabricate ca accesorii de modă şi nu au menirea de a fi folosite ca genţi pentru bagaj in conditii de folosire intensive, in cazul folosirii de tip industrial sau in alte scopuri decat cele decalarate de fabricant. Pentru folosirea in cele mai bune condiţii, urmaţi instrucţiunile de întreţinere conţinute de eticheta din interiorul  produsului. 

Instrucțiuni generale de utilizare și întreținere pentru încălțăminte din piele
Pentru a mări durata de viaţă a încălţămintei, se recomandă purtarea alternativă a 2- 3 perechi de pantofi. Pantofii cu suprafeţe din piele trebuie curăţaţi regulat de praf cu ajutorul unei cârpe sau unei perii moi. Lustruiţi pantofii regulat cu luciu de pantofi sau ceară şi o cârpă moale. Valabil pentru toate categoriile de pantofi, nu îi spălaţi în maşina de spălat. Contactul prelungit cu apa poate duce la avarierea încălţămintei, şi la invalidarea garanţiei. Încălţămintea va fi uscată încet, şi nu cu ajutorul surselor de căldură. Vă rugăm folosiţi un încălţător pentru a evita avarierea pantofilor în zona călcâiului. Unele articole de încălţăminte pot fi vopsite şi unele culori pot migra. Acest fenomen nu reprezintă un defect.

Instrucţiuni de utilizare şi întreţinere pentru articole de îmbrăcăminte şi curele din  piele:  
Ori de câte ori este necesar, îmbrăcămintea din piele poate fi curăţată cu o cârpă moale, umedă, fără a folosi detergenţi, solvenţi, înălbitori sau orice alte substanţe chimice.  Aceste produse pot provoca daune ireversibile aspectului pielii şi o astfel de situaţie nu este acoperită de garanţie. Nu spălaţi hainele sau curelele în maşina de spălat. Dacă articolul se udă, ştergeţi-l cu o cârpă moale şi lăsaţi-l să se usuce la temperatura camerei, fără a intra în contact direct cu surse de căldură (radiatoare, sobe, uscătoare etc.). Feriţi produsul din piele de obiecte care ar putea provoca zgârieturi, arsuri, perforaţii sau orice alte acţiuni fizice ce îi pot cauza daune. Societatea noastra nu-şi asumă răspunderea pentru daune provocate de terţi precum societăţi care oferă servicii de curăţare profesională. 

Instrucţiuni generale de utilizare şi întreţinere pentru genţi şi poşete din piele:  
Gentile, rucsacurile si poşetele vândute de compania noastră sunt fabricate ca accesorii de modă şi nu au menirea de a fi folosite ca genţi pentru bagaj in conditii de folosire intensive, in cazul folosirii de tip industrial sau in alte scopuri decat cele decalarate de fabricant. Pentru o utilizare prelungită în cele mai bune condiţii, urmaţi instrucţiunile de întreţinere conţinute de eticheta din interiorul produsului. 

Nu îndepărtaţi etichetele interioare, cusute, lipite, sigilate termic sau aplicate pe produs! Absenţa acestora duce la invalidarea garanţiei.  

Condiţii în care garanţia nu este aplicabilă
•    uzura morală şi uzura fizică normală a produsului
•    uzura materialelor din cauciuc si elastic si deteriorarea mecanica a capselor si fermoarelor
•    decolorarea produsului sau a părţilor componente ale acestuia în urma expunerii la factori de mediu (soare, alte surse puternice de căldură, umiditate excesiva, ploaie, zăpadă)
•    deteriorări suferite de produs în urma unor evenimente extraordinare: accidente, incendii, cutremure, inundaţii, etc.
•    defecte produse de transport, manipulare şi depozitare a produsului în condiţii improprii (temperatură şi umiditate excesive, etc.) precum si in caz de interventie asupra sa a actiunii animalelor de companie, rozatoare, daunatori;
•    defecte cauzate de utilizarea neadecvată sau incorectă a produsului, inclusiv in caz de socuri mecanice voluntare sau involutare (frecare, lovire, agatare, rupere, sfasiere, etc.)
•    intervenţia efectuata asupra produsului de persoane neautorizate inclusiv vopsirea produsului
•    întreţinere defectuoasă (curăţarea folosind metode sau produse neadecvate)
•    incompatibilitati de marime si latime (pentru aceasta situatie este posibila schimbarea produsului nefolosit cu respectarea conditiilor aferente Schimbului/Returului de produse)

II GARANTIA LEGALA (TEHNICA)

Se acorda in baza Certificatului de garantie emis pe baza garantiei comerciale, care trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului (Part Number P/N, Serial Number S/N si alte/sau coduri de identificare), termenul de garantie, durata medie de utilizare, modalitatile de asigurare a garantiei – intretinere, reparare, inlocuire si termenul de realizare a acestora, denumirea si adresa vanzatorului sau ale unitatii specializate de service. In cazul Certificatelor de garantie emise de producator sau importator in care unitatile de service sunt precizate explicit, produsele defecte pot fi trimise sau predate de client la centrul de service indicat in certificat pentru acordarea garantiei.

III. GARANTIA LEGALA DE CONFORMITATE

A. Garantia legala de conformitate.

In conformitate cu Ordonanta nr. 9/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, Garantia legala de conformitate este protectia juridica a consumatorului rezultata prin efectul legii in raport cu lipsa de conformitate, reprezentand obligatia legala a vanzatorului fată de consumator ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare, sa aduca produsul la conformitate, incluzand restituirea pretului platit de consumator, repararea sau inlocuirea produsului, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta.

Principalele caracteristici ale acesteia sunt:

1. Are caracter obligatoriu, trebuind sa fie acordata de vanzatorul unui produs consumatorului acestuia. Prin vanzator se intelege orice persoana fizica sau juridica autorizata care, in cadrul activitatii sale, comercializeaza produse in conditiile unui contract incheiat cu consumatorul. Produsul inseamna orice bun material mobil a carui destinatei finala este consumul sau utilizarea individuala sau colectiva. Consumatorul inseamna orice persoana fizica sau grup de persoane fizice care cumpara, dobandeste, utilizeaza sau consuma produse in afara activitatii profesionale/comerciale.

2. Durata garantiei este 2 ani cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani. In acest caz durata garantiei este egala cu durata medie de utilizare.

3. Aceasta garantie este independenta de garantia legala (tehnica, comerciala) si nu face obiectul defectiunilor tehnice.

4. Se aplica doar pentru lipsa de conformitate, adica daca produsele se gasesc, la momentul livrarii lor catre consumator, intr-una sau mai multe din urmatoarele situatii:

a). nu corespund descrierii facute de producator/vanzator si nu au aceleasi calitati ca si produsele pe care vanzatorul le-a prezentat consumatorului ca mostra sau model;
b). nu corespund oricarui scop specific solicitat de catre consumator, scop facut cunoscut vanzatorului si acceptat de acesta la incheierea contractului de vanzare-cumparare;
c). nu corespund scopurilor pentru care sunt utilizate in mod normal produsele de acelasi tip;
d). fiind de acelasi tip, nu prezinta parametri de calitate si performante normale, la care consumatorul se poate astepta in mod rezonabil, date fiind natura produsului si declaratiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, facute de vanzator, de producator sau de reprezentantul acestuia, in special prin publicitate sau prin inscriere pe eticheta produsului.

5. Nu se considera ca exista lipsa de conformitate daca in momentul incheierii contractului de vanzare-cumparare, consumatorul a cunoscut sau nu putea, in mod rezonabil, sa nu cunoasca lipsa de conformitate sau daca lipsa de conformitate este cauzata de materialele furnizate de consumator. De ex. daca Consumatorul cumpara un produs cu un alt reper (P/N) decat cel necesar instalarii pe o aeronava sau daca produsul NU este destinat / certificat pentru instalarea pe un anumit tip de aeronava; sau daca produsul cumparat nu este recomandat/specificat de producatorul aeronavei in manualul de utilizare al aeronavei, se va considera ca nu exista lipsa de conformitate, intrucat responsabilitatea cunoasterii lipsei de conformitate intra in sarcina Consumatorului.

Se considera insa fi o lipsa de conformitate cea rezultata din instalarea incorecta a produselor daca: (i) instalarea a fost facuta de vanzator sau pe raspunderea sa, ca parte a contractului de vanzare de produse; sau (ii) daca instalarea s-a facut de consumator in mod gresit din cauza unor deficiente in instructiunile de instalare a produselor.

6. Raspunderea vanzatorului privind garantia legala de conformitate, este angajata daca lipsa de conformitate apare într-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului, cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani, caz in care raspunderea vanzatorului va fi egala cu cea a duratei medii de utilizare. Pentru produsele folosite, partile pot agrea un termen mai mic, dar nu sub un an. Pentru primele 6 luni se aplica prezumtia de existenta a lipsei de conformitate la data livrarii; dupa primele 6 luni, consumatorul trebuie sa dovedeasca faptul ca lipsa de conformitate a existat la momentul livrarii. Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul cu privire la lipsa de conformitate in termen de 2 luni de la constatarea acesteia. Sanctiunea nerespectarii acestei obligatii consta in decaderea consumatorului din dreptul de a mai putea solicita remedierea lipsei de conformitate.

7. Modalitatea de acordare a garantiei legale de conformitate este aducerea produsului la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului. Consumatorul poate alege liber intre reparare si inlocuire, cu conditia ca modalitatea aleasa pentru aducere la conformitate sa nu fie disproportionata sau imposibila.  O masura reparatorie este considerata ca disproportionata daca ea impune vanzatorului costuri nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, potrivit criteriilor din lege, si este considerata imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire. In mod subsidiar, consumatorul poate solicita fie reducerea corespunzatoare a pretului produsului, fie rezolutiunea contractului de vanzare-cumparare, cu consecinta restituirii produsului catre vanzator si a pretului platit acestuia de catre consumator. Consumatorul poate cere una dintre aceste doua masuri (i) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului; (ii) daca masura repararii sau inlocuirii nu a fost adusa la indeplinire intr-un termen rezonabil; sau (iii) daca vanzatorul nu a luat masura repararii sau a inlocuirii fara incoveniente importante pentru consumator. In niciun caz, consumatorul nu poate solicita reducerea pretului sau rezolutiunea contractului daca lipsa conformitatii este minora.

8. Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade de timp, stabilita de comun acord, in scris, intre vanzator si consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a predat produsul vanzatorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare.

9. Timpul de nefunctionare din cauza lipsei de conformitate aparute in cadrul termenului de garantie prelungeste termenul de garantie legala de conformitate si cel al garantiei comerciale si curge, dupa caz, din momentul la care a fost adusa la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului sau din momentul prezentarii produsului la vanzator/unitatea service pana la aducerea produsului in stare de utilizare normala si, respectiv, al notificarii in scris in vederea ridicarii produsului sau predarii efective a produsului catre consumator.

10. Produsele de folosinta indelungata care inlocuiesc produsele defecte in cadrul termenului de garantie vor beneficia de un nou termen de garantie care curge de la data preschimbarii produsului.

11. Termenul de garantie curge de la data intrarii bunului respectiv in posesia consumatorului.

12. Garantia legala de conformitate nu este exclusa prin acordarea garantiei legale tehnice sau comerciale.

IV. TERMENI SI CONDITII PRIVIND SERVICIILE POST-GARANTIE

Clientii care solicita servicii post-garantie, isi asuma si se obliga sa respecte termenii si conditiile prevazute pentru contractarea acestor sevicii, conform art.1270 Cod civil privind forta obligatorie a contractelor, dupa cum urmeaza:

• costul transportului produselor, de la client catre unitatea de service/showroom si de la aceasta catre client, atat in cazul in care clientul accepta devizul de reparatii cat si in cazul in care il refuza, este suportat de catre client;
• de la data la care clientul accepta devizul de reparatii, acesta se obliga sa achite contravaloarea acestora, sa ridice la termen produsul reparat si sa suporte costul de restiuire al produsului;
• in cazul in care clientul intarzie mai mult de 12 zile la ridicarea/preluarea produsului dupa data la care a fost anuntat ca produsul reparat/nereparat poate fi ridicat, clientul va plati o taxa de depozitare de 5 lei/zi, pana la data ridicarii/preluarii efective.
• in cazul in care clientul intarzie mai mult de 30 zile la ridicarea/preluarea produsului (reparat sau nereparat) fata de data la care a fost anuntat ca il poate ridica, produsul este considerat ca abandonat si trece automat in proprietatea PilotShop.ro, sau poate fi predat societatilor de reciclare, in functie de decizia PilotShop.ro, fara ca clientul sa mai aiba vreun drept la despagubire sau restituire;
• clientii din categoria legala a consumatorilor nu au drept de retragere din contract dupa ce si-au dat acordul pentru efectuarea reparatiilor, avand in vedere ca dupa acest moment serviciile se vor executa imediat si in totalitate.